top of page
  • Kevin Touitou

הפתרון לבעיות שינה


היום אנחנו נדבר על נושא חשוב מאוד שלוקח פחות או יותר כשליש מהחיים שלנו: שינה.

שינה הינו תהליך טבעי ובסיסי ביותר לאדם, עם זאת רבים הם האנשים אשר סובלים מהפרעות שינה כאלו ואחרות. לפעמים בעיות השינה הן רק סימפטום של סיבה יותר גדולה אשר דורשת טיפול (סטרס, מתח, בעיות רגשיות ועוד) אך היום ישנם יותר ויותר מקרים של הפרעות שינה הקשורות ל''היגיינת שינה'' לא נכונה, הרגלים לא נכנים ותכנון לקוי של היום.

במאמר הזה אנחנו נעסוק בסיבה השנייה ונציע טיפים לשינה טובה ואיכותית יותר. (חלק 1)

1. רצון :

אפשר לדבר על בעיות שינה עד הודעה חדשה, אם לא תרימו את עצמכם מהספה ותמשיכו לצפות בטלוויזיה במצב של קאומה עד 01 ,זה לא יקרה, אתם לא תלכו לישון מוקדם.

דבר ראשון - לתכנן את הערב שלכם עם מטרה להכנס למיטה בסביבות השעה 22.

וכבר אמר מישהו חכם יותר ש‘‘אין דבר העומד בפני הרצון‘‘.

אם לא תרימו את עצמכם מהספא זה פשוט לא יקרה.

2. סמרטפון – החוצה :

כמה פעמים קרה שהסתכלתם על השעון ואמרתם לעצמכם '' יאללה 5 דק' פייסבוק ולישון '' ובסוף יצא מצב שנשארתם עם הטלפון ביד שעה וחצי?

צריך להבין שאפליקציות כמו פייסבוק פועלות על עיקרון של ‘‘SCROLLING‘‘, גלילה. צורת ההתקדמות בפיד - הלוח שפייסבוק מציג לכם - היא על ידי החלקת המסך עם האגודל לכיוון למטה. המנגנון הזה פועל על עיקרון פסיכולוגי שמטרתו לתת לנו רצון תמיד להגיע לסוף, גוללים ומחליקים מטה עוד ועוד כדי להגיע לסוף וכמובן - אין סוף. תמיד יצוץ לכם עוד תמונה ועוד סרטון ועוד חתולי חמודי.

המטרה של פייסבוק היא שתשארו כמה שיותר זמן בפייסבוק והם יודעים טוב מאוד איך לעשות את זה.

בנוסף, מחקרים מראים שמסכי הלאד בעלי תאורה כחולה מעוררים פי 100 קולטנים הקשורים לראייה מאשר אור לבן פשוט, מה שגורם למוח להיות במצב של עוררות יתר וקשה יותר להרדם בצורה כזאת.

סיבה נוספת להימנע משימוש בסמרטפון בתוך חדר השינה היא ה- NOTIFICATIONS.

 העדכונים שאתם מקבלים מהיישומים השונים שלכם מפעילים אור מעבעב שמטרתו להעביר למוח ’‘היי, תראה, הגיעה משהו מגניב‘‘. האור המהבהב שנדלק כשאתם מקבלים עדכון, מטרתו לשלוח מסר למוח שהגיע משהו מעניין לטלפון שלכם ולגורם לכם לרצות לבדוק מה זה, גם כאשר אתם ישנים. כלומר המנורה יכולה להפריעה לאיכות השינה גם כשכבר ישנם.

בשבוע הבא אפרסם את המשך המאמר, אתם מוזמנים להרשם לניוז לטר על מנת לקבל את המאמר ישר למייל.

49 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page