top of page
  • Kevin Touitou

הטיפול בכאב גב ברפואה סינית


כאב גב הינה הסיבה החמישית לביקור אצל רופא משפחה. 90% מהאוכלוסייה המבוגרת תסבול מכאב גב במהלך חייהם.

מקור הבעייה יכולה להיות משריר, עצמות, עצב, או הפרעות בעמוד שדרה. הכאב יכול להופיע בגב תחתון, גב עליון, לאורך עמוד השדרה או שרירי הזוקפים. במצבים מסויימים המטופל ידווח על הקרנה לגפיים העליונות או התחתונות. ברוב המקרים ההתחלתיים הכאב איננו מהובחן עד הסוף והטיפול המקובל הוא משככי כאבים.

איך הרפואה סינית יכולה לעזור?

כאב - ברפואה סינית נובע מ"חסימה". הגוף איננו מצליח לפנות את הפסולת הנוצרת מהתהליך הדלקתי במקום הפגוע וכך נוצר "פקק תנועה". תהליך זה מפריע לזרימה חלקה של דם וחומרים נוספים וכך נוצר כאב והגבלה בתנוע. הדיקור סיני מווסת את זרימת הדם בגוף, מעודד החלמה ושיקום במקום ה"חולה". האקופונקטוריסט (מדקר) מבצע הבחון יסודי במיוחד על מנת לקבוע את הטיפול המתאים ביותר עבור המטופל. הוא מברר מה הוא האזור הפגוע ומה המקור של הבעייה אצל אותו מטופל ספציפי. למשל, מטופלים מסויימים מספרים שהתפיסות בגב התחילה לאחר תקופה ממושכת של סרס ולחצים גדולים. מטופלים אחרים מדווחים על כאב גב או צוואר תפוס לאחר שהיו חשופים למזגן או לאקלים חום. מטופלים נוספים אומרים שהכאב מלווה בעייפות גדולה ותשישות.

כדי לקבוע מה הוא שורש הבעיה המטפל משתמש בתשאול מקיף, הבחנת דופק, הבחנת לשון, כף יד, פנים, ובדיקה מרידיאנית (מישוש מרידיאני).

בסופו של דבר מתקבלת תמונה רחבה הכוללת סימנים וסימפטומים, היסטוריה רפואית ומצב הבריאותי בכללי ושל המהמערכות השונות. הטיפול ברפואה סינית הינו אינדיווידואלי, לא כל מטופל עם כאב גב יקבל את אותו טיפול ואת אותן נקודות בשונה מהגישה המערבית.


"ובכל זאת, במצב של פריצה או בלט בדיסק, איך דיקור יכול לעזור, הרי לא ניתן להחזיר דיסק למקומו?".

שאלה נפוצה אצל מתעניינים או מטופלים חדשים. כמו שאמרנו למעלה, הכאב נוצר אך ורק בגלל ה"חסימה". ברגע שנשחרר את התקיעות הכאב יעלם. עובדה - מחקרים מראים שחלק גדול מהאוכלוסייה חיים עם פריצות דיסק לא מהובחנות ולא מרגישים שום כאב.

הכלים שלנו לטיפול בכאב:

דיקור סיני: יעיל ביותר לכל בעיות כאב. לרוב הטיפול מתבצע במקום דיסטאלי לכאב, זאת אומרת שלא נדקור, ברוב המקרים, את המקום הכואב אלא נטפל דרך נקודות באזור אחר בגוף שיודעות לטפל במקום הפגוע.


כוסות רוח: כלי מעולה לטיפול בכאבים אשר מקורם במערכת השרירים. מוקסה ואלקטרו-אקופונקטורה: מייצרים גירויי אנרגטי או חשמלי לנקודות על מנת לחזק את אפקט הטיפול או לחזק את המטופל.

כלים נוספים: צמחי מרפא, טווינא וטנס, הדרכה בתרגילים ומתיחות לחיזוק ושיפור היציבה, תמיכה והדרכה בתזונה ושינוי אורח חיים.

הניסיון בקליניקה מראה שאפשר מאוד לעזור במגוון בעיות בגב ובעמוד שדרה גם כשלרפואה המערבית אין מה להציע כגון: גב תפוס, סייאטיקה, פריצות דיסק, בלט דיסק, סקוליוזיס, שינויים ניווניים בעמוד שדרה...

לקביעת תורים ויעוץ: 0526436849.

קווין.

40 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page