top of page
  • Kevin Touitou

איך התחלתי לטפל בתינוקות?


אין כל ספק שהיום בישראל כולם יודעים מה זה רפואה סינית. אנחנו בכל מקום: בתי חולים, קופות חולים, מרכזי בריאות וקליניקות בכל הארץ. למרות הפופולריות הגדולה, עדיין הרבה האנשים חושבים שדיקור סיני הוא פתרון לבעיות כאב בלבד אך לא מודעים למגוון הבעיות שאפשר לפתור בעזרת רפואה סינית.

אחד התחומים הנפוצים אצלי בקליניקה הוא הטיפול בתינוקות וילדים. גילוי נאות, תינוקות הם המטופלים האהובים עליי.

מטופלים תמיד מתפלאים בהתחלה, ''מה, אפשר לעזור גם לתינוקות וילדים?'' ומספרים לקרובים שלהם כדי שהם יביאו את הילדים לטיפול.

אומנם, לא כל המטפלים מרגישים בנוח לטפל בגיל כל כך צעיר, זה דורש יצירתיות, גמישות ולהיות מוכן להרבה משחקים. כמו כן, האבחנה והטיפול צריכים להיות מתואמים במיוחד. לטפל בילד זה לא כמו לטפל במבוגר.


אז איך התחלתי לטפל בילדים?

כשהבת הבכורה שלי הייתה בת חודשיים היא חטפה התקררות קטנה, לא משהו מיוחד: שיעול, ליחה, נזלת, עבר תוך כמה ימים אבל הליחה הייתה דיי עקשנית ולא רצתה לעזוב. היא הייתה מלאה בליחה ובלילה היה לה קשה לנשום עד כדי כך שהיא הייתה מקיאה ליחה.

ביקרנו אצל רופא ילדים שהמליץ על אינהלציה עם מי מלח, לא עזר. חזרנו אליו פעם נוספת והוא ביקש שנמשיך עם האינהלהציה - שוב ללא שיפור. חזרנו אליו בפעם השלישית והוא החליט לרושם לה תרופות סטרואידיות.

בגלל שזה טיפול קצת ''קשוח'', ביקשתי מאשתי שנחכה קצת עם התרופות ואנסה בעזרת דיקור. חזרתי על החומר שלמדתי בקורס פדיאטריה (רפואת ילדים), אבחנתי וטיפלתי בה. הדיקור בתינוקות הוא מאוד קצר, מחדירים את המחט ומוציאים אחרי כמה שניות והנה אחרי כמה טיפולים באותו שבוע, הכל נעלם. בלי סטרואידים, בלי משאפים... היום היא ב''ה בת 3, בריאה ומתוקה.

מאז אני טיפלתי בעשרות תינוקות וזה תמיד מפתיע אותי מחדש, ילדים מגיבים נפלא ובמהירות רבה לטיפול בדיקור.

בימים אלו אני משתלם בקורס התמחות בטיפול טווינא לילדים ותינוקות - טיפול עדין בצורת עיסוי לטיפול במגוון בעיות כמו קוליק, כאבי בטן, התקררות, שיעול, טורטיקוליס, בעיות קשב וריכוז ועוד.

מבטיח לעדכן ולשתף טיפים.

19 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page