top of page
  • Kevin Touitou

צוואר תפוס מגלישה או חתירה ?

נתפס לי הצוואר בצורה ממש קשה. לפני כמה ימים יצאתי לחתירה על גלשן סאפ (גלשן עמידה), הספורט החדש שלי אליו נכנסתי ממש חזק לפני כמה חודשים. תהיו מוכנים למספר פוסטים על הדבר הפלאי הזה ועל תרומתו לבריאות הנפש והגוף בבלוג. (בקרוב, בקרוב) באותו יום הייתה רוח יחסית חזקה וכתוצאה מכך נתפס לי הצוואר לכמעט שבוע. מדיבורים עם חברים גולשים הבנתי שזאת תופעה מאוד נפוצה ושאנשים רבים סובלים מצוואר תפוס אחרי חשיפה ארוכה לרוח ומים.


כדי שזה לא יקרה שוב, אני אשתף איתכם כאן פיתרון מהרפואה הסינית, מתכון קליל ויעיל במיוחד להתחמם בצורה אפקטיבית לפני הכניסה למים ובכך למנוע שיתפס לכם שוב הצוואר.

צוואר תפוס עקב גלישה בים עם רוח חזקה
צוואר תפוס עקב גלישה בים עם רוח חזקה

אך לפני זה למה זה קורה?

לפי הרפואה הסינית, חשיפה ממושכת לרוח, במיוחד כאשר היא מלווה בקור ולחות (מים), יכולה לשבש את הזרימה התקינה של הצ'י והדם לשרירים והגידים. באופן תקין, הגוף מפזר צ'י ודם לאורך הערוצים וכך מזין את השרירים והגידים. כאשר אנו נחשפים לרוח לזמן רב, כמו באימון חתירה או בעת גלישת גלים, הרוח חודרת דרך הנקבוביות ו''תוקעת'' את הזרימה התקינה בשרירים ובגידים. כתוצאה מכך האזור מתכווץ, השרירים נתפסים והגידים מאבדים מהאלסטיות שלהם. המטרה של הצמחים במתכון הבא הינה לחמם ולהניע את הצ'י והדם בחוזקה על מנת למנוע שהרוח והקור יצליחו לתקוע את הזרימה התקינה.

חליטה מחממת לפני כנסה לים במים חורפים \ ימים של רוח.


מצרכים:


- 2 מקלות קינמון


- 5 פרוסות ג'ינג'ר טרי


אופציונלי:


- 3 פרוסות כורכום טרי

- חצי כפית הל

- חצי כפית ציפורן

- קורט אגוז מוסקט

- קורט מלח

- קורט פלפל שחור


- חלב שקדים או חלב צמחי אחר או חלב רגיל (פחות מומלץ, במיוחד בתקופה הזאת בה אנחנו לא רוצים לייצר ליחה ולחות במערכת הנשימה).

- כף דבש

- מים


חשוב: תכינו את הצ'אי גם אם אין לכם את כל המרכיבים. אתם לא חייבים את כל המרכיבים, אפשר להסתפק מחלק מהם. הקינמון והג'ינג'ר הינם למעשה הכוכבים של השיקוי הזה. אפשר להסתפק בהם.

לפי הרפואה סינית הקינמון והג'ינגר הטרי הינו בעלי איכות חמימה וחריפה. הם מחממים, מפזרים קור ולחות במרידיאנים ובמפרקים ועוזרים לגוף לשמור על ה''חיצון'' - פלישת פתוגנים כגון רוח וקור דרך נקבוביות העור.


איך מכינים ?


- מכניסים את כל המצרכים עם חצי כוס מים לתוך סיר או פינג'אן.

- מביאים לרתיחה, מנמיכים לאש נמוכה.

- מוסיפים את החלב


- לבשל כ-20 דקות אך למעשה ככל שהבישול יהיה ארוך יותר כך נפיק טעם עשיר יותר ומשקה מחמם ומחזק יותר.




מה עושים כשהצוואר כבר תפוס?


בבית:

- כרית חימום על האזור

- מריחה של ארניקה\ טראומיל

- מריחה של טייגר באלם אדום



תרגילים:


- תרגיל לשחרור צוואר וכתפיים: כאן

- תרגיל עיסוי עצמי בעזרת כדור: כאן



טיפולים יעילים לצוואר תפוס כתוצאה מחשיפה לרוח:


- דיקור סיני

- כוסות רוח

- גוואשה

- עיסוי

דיקור סיני לצוואר תפוס
כוסות רוח לצוואר תפוס



122 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page