top of page
  • Kevin Touitou

סיפור מקרה - פציאליס, בן שנתיים.

עודכן: 23 בפבר׳ 2020

פציאליס, בן שנתיים - שיתוף הצלחה בטיפול:

ילד בן שנתיים וחצי, מתוק מתוק, הגיע אליי עם פציאליס בצד שמאל שהתחיל מזה כ3 ימים - מתבטא בפינת הפה בעיקר, בשריר הלחי ומעט בעפעף.

לדברי האמא יכול להיות בגלל חשיפה לרוחות שהיו בתחילת השבוע.

הרופא לא מיהר לתת סטרואידים וביקש מהאמא להגיע כל יום לביקורת ולראות אם יש התקדמות לפני שיחליט על טיפול תרופתי.


היסטוריה רפואית:

- דלקות ריאה חוזרות. - רגישות קשה לחלב.


בדיקה: - אין וריד באצבע (אבחנת ילדים), - אין בלוטות לימפה מוגדלות. - גוון פנים טוב.


אבחנה: התקפה של רוח על מרידיאני הפנים.


טיפול: דיקור דיסטאלי + וטווינא פדיאטרי - XIAO ER TUINA.


דיקור:


. 88.17 סוס מהיר אמצעי. בדרך כלל אני דוקר את 3 הנקודות אבל בילדים אני מעדיף להשתמש בכמה שפחות מחטים. נקודה מתאימה מאוד כי עובדת על הריאות (גפ"ח) וכבד (רוח).

אצל טונג: נקודת ירך = שריר גדול = השפעה על הטחול מה שקריטי בטיפול בילדים במיוחד לאור העבר שלו עם דלקות ריאות חוזרות ונשנות. בנוסף יש לנקודה אינדיקציה לשיתוק פנים.


. 88.20 מזרקה אמצעית. גם היא חלק משלישיה אבל בחרתי באמצעית בגלל גיל המטופל. נקודה סופר חשובה לפציאליס, משפיעה על הפנים ועל הריאות, אינדיקציה לשיתוק פנים. גם היא נקודה על הירך/קשר לטחול.


LI4 ST36 .


טווינא:


PI JING

FEI JING

SAN GUAN

GRASSPING NECK

ER HUA GAOGU

TAI YANG

KAN GONG


עדכון אחרי טיפול ראשון: הגיעה לביקור אצל הרופא שהתפלה ממש מהשיפור, נשאר רק מעט מאוד מגבלה. הוא אפילו המליץ לה להמשיך לעוד 3 טיפולים גם אם יעבור לגמרי. רופא רגיל מלניאדו, לא רופא מיעץ מהקופות או משהו כזה. עדכון אחרי טיפול שני: יומיים אחרי הטיפול הראשון. אין זכר לפציאליס.


עשינו עוד טיפול אחד תחזוקתי.


מסכנה: תינוקות וילדים מגיבים טוב מאוד לטיפולים דיסטלים, לא חייב לדקור את אזור הפנים או להתעקש לעבוד על שרירי הפנים בטווינא או בעזרת כוסות רוח וגוואשה.


144 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

הטיפול בשיעול אצל ילדים ותינוקות ברפואה סינית

‎ הטיפול בשיעול אצל תינוקות וילדים בעזרת XIAOER TUINA ואקופונקטורה: שיעול - תופעה נפוצה מאוד בקרב ילדים ותינוקות. בתקופות של שינוי מזג אויר קיצוניים, עונות מעבר, חזרה לגנים אחרי החגים, ניתן לראות המון

bottom of page