top of page
  • Kevin Touitou

Dr Wang Ju-Yi האגדי עזב את העולם


לפני כמה ימים עזב את העולם אקופונקטוריסט יוצא מן הכלל: Dr Wang Ju-Yi. אני חושב שאין מטפל אחד בקהילה שלנו שלא שמע עליו, חלק מהחברים הישראלים אפילו זכו ללמוד אצלו ולהתרשם מהאדם המיוחד הזה. מאז שהוא נפטר נרשמו עשרות פוסטים ומאמרים עליו, חלקם אישים, חלקם מקצועיים יותר. גם לפני, כשהוא עוד היה חיי נכתבו עליו מאות מאמרים באינטרנט ובבעיתונים היוקרתים ביותר בעולם הרפואה הסינית.

אני לא ארשום פוסט אישי על האדם כי לצערי לא זכיתי לנסוע לוואנג, לפני כמה שנים הוא היה אמור להגיע לסמינר בארץ ובסוף זה התבטל. הייתי אז רק סטודנט בשנה ג', כשנרשמתי לסמינר החברים בכיתה שאלו אותי "מה אחי, מה כל כך דחוף, בוא נסיים את הלימודים ואז...". עניתי להם שהפרופסור כבר מבוגר וכנראה שלא נזכה עוד ללמוד ממנו.

וצדקתי...

ארשום כאן כמה שורות על מי היה עבורי ד"ר וואנג ואיך הוא הכניס אותי לעולם האקופונקטורה.


אני זוכר את הפעם ראשונה ששמעתי את השם של וואנג, זה היה בשנה שנייה ללימודים, שאלתי את המתרגל שלנו לטכניקות דיקור מה הוא ממליץ לי לקרוא בקיץ כדי להעמיק בנושא האקופונקטורה והוא ענה לי לקרוא את "Applied Channel Theory in Chinese Medicine".

כשחזרתי ללימודים אחרי קריאת הספר כבר הכל היה יותר ברור, זה לא סינדרומים, זה לא זנג פו, האבר זה לא המרדיאן, יש צמחים ויש דיקור. יש מסלולים והם דבר אמיתי וברור. לא, זה לא אנרגיה, לא זה לא תמיד קשור לדופק או ללשון. צריך למשש, לצבוט, למתוח את המרידיאנים, להבין מה הסיפור של המטופל דרך מערכת הjing luo. אני זוכר איך המרצה לצמחים היה נגנב שאני זוכר את שמות הנקודות (בזכות הספר).

אני חושב שבלי וואנג הייתי עדיין חושב על הכליות בבעיות גב תחתון או ברכיים, הייתי עדיין קורה לשאו יין של היד מרידיאן הלב. אולי הייתי מאמין, כמו הרבה אנשים, שדיקור זה טוב רק לכאבים אבל לרפואה פנימית חייב צמחים.אתה קורה קייס אחד על איבוד חוש ריח, ועוד אחד על פלפיטציות ועוד ועוד. אז אתה מתחיל להבין שלא צריך להאמין לכל מה שכולם אומרים ושצריך לנסות ופתאום מגיעה לך לקליניקת סטודנטים בחורה עם לחץ תוך גולגולתי, עוד אחת עם מנאופוזה וואלה זה עוזר. בלי צמחים!

בלעדיו בטח שלא הייתי כל כך מתאהב בשיעור המעולה ברידמן "תאוריית המרידירנים", בטח שלא הייתי מגיע לקורס המשך המעולה של שון ובטח שלא הייתי מגיע למסטר טונג.

אני חושב שהאיש שינה את הקהילה של המדקרים כאן בארץ, כמובן על ידי כל המורים המעולים שהעבירו את תורתו לנו התלמידים.

אסיים עם אמירה של וואנג שShaun Goodman מזכיר הרבה:

" 5 הזאנג - מטפחים תמציות ושולטים בגורל, הערוצים - משקמים ומלחלים ושולטים בחיים".


את המשפט הזה ד"ר וואנג גו יי הציג כ-" סיכום לחיים שלמים של עבודה וחקר בתאוריית המרידיאנים". הכוונה היא שהאדם נולד עם קונסטיטוציה מסויימת - בשליטת האברים אך הערוצים תפקידם לדאוג לפיזיולוגיה תקינה וטובה בחיי היום יום,דרכם בטח ניתן לשפר את מצב הבריאותי.


לסיכום, לא אגיד שוואנג שינה את חיי כמטפל,כי הכרתי אותו ממש בתחילת דרכי. אפשר להגיד שאני שייך לדור של מטפלים שגדלו עליו. ד''ר וואנג נהג לבקש שלא יחפשו בתוף כתביו שילובי ''קסם'' של נקודות, למרות שכל מי שמכיר את השילובים יודע עד כמה הם אפקטיבים ופוטנציאלים. הוא רצה שנעמים ונמשיך לפתח את תאורת המרידיאנים.

אני חושב שכך זיכרו ממשיך אצל כל אד מאיתנו בקליניקה.

44 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

סיפור מקרה - פציאליס, בן שנתיים.

פציאליס, בן שנתיים - שיתוף הצלחה בטיפול: ילד בן שנתיים וחצי, מתוק מתוק, הגיע אליי עם פציאליס בצד שמאל שהתחיל מזה כ3 ימים - מתבטא בפינת הפה בעיקר, בשריר הלחי ומעט בעפעף. לדברי האמא יכול להיות בגלל חשיפ

bottom of page