top of page
  • Kevin Touitou

קונג'י - דייסת אורז סינית מסורתית

קונג'י – דייסת אורז סינית.


הקונג'י (Congee) הינה דייסת דגן דלילה או סמיכה, אשר מתבשלת על אש נמוכה בבישול ארוך. בסין היא לרוב עשויה מאורז אך ניתן להשתמש בדגנים נוספים. ניתן להשתמש בכל סוגי האורז לקונג'י מאורז פרסי ועד לאורז מתוק. הבישול הארוך מקל על מערכת העיכול ומאפשר ספיגה טובה.

לקונג'י איכות מחזקת ותומכת במערכת העיכול בזכות האופי הנויטרלי ומעט חמים. אפשר להוסיף למתכון הבסיסי צמחים נוספים לטיפול בפתולוגיות שונות.

הקונג'י מתאים מאוד לתינוקות בשלב ה''טעימות'', לילדים, ולאנשים עם מערכת עיכול חלשה ולכל מי שרוצה להינות מדייסה חמה ומחזקת, מתאים במיוחד לימי החורף. (לתינוקות וילדים לא נשתמש באורז מלא אלא באורז לבן או דביק). היום אני רוצה לשתף איתכם 4 מתכונים לקונג'י:


1. מתכון בסיסי:


להוסיף לכוס אורז 6-8 כוסות מים לתוך סיר גדול. מביאים את המים לרתיחה וממשיכים לבשל על אש נמוכה כ2-5 שעות. בסין אוכלים את הקונג'י מלוח - עם בשר וירקות או מתוק. 2. קונג'י מתוק לארוחת בוקר: בבית אני מכין אותו מתוק לרוב כי ככה הילדים אוהבים. ממתיקים בדבש או סילאן לתוך הקערה/צלחת. אפשר להוסיף לבישול תמרים, ג'ינג'ר, קינמון, גהי ועוד. מנה מאוד קלה להכנה שלא דורשת שום התעסקות, מניחים על האש ומכבים כשזה מוכן. אפשר להכין את הדייסה בערב ולחמם אותה מעט בבוקר או להניח אותה על פלטת שבת עד הבוקר.


3. קונג'י לטיפול בשלשולים:

מתכון מעולה לשלשולים אצל ילדים (שעברו את שלב הטעימות כמובן) ומבוגרים.

פשוט להוסיף גזר מגורד או חתוך לקוביות קטנות לסיר הבישול.

הגזר מוכר ברפואה סינית כבעל יכולת לתמוך במערכת העיכול. 4. קונג'י לטיפול בקור והצטננות: להוסיף למתכון הבסיסי 3 סלייסים ג'ינג'ר טרי, 3 שיני שום וכפית מלח לסיר הבישול. להוסיף בצל ירוק ישר לצלחת או לקערה. ניתן לבשל עם עוף. בתיאבון ובריאות לכולם.

מוזמנים לשתף את הפוסט עם החברים שלכם,

קווין.

1,531 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page