top of page
  • Kevin Touitou

5 תרגילים מעולים לשכמות תפוסות

עודכן: 25 באוג׳ 2019


אתם מכירים את התחושה הזאת ש''כל העולם מונח על הכתפיים שלכם'' ?

שעות ארוכות במשרד או בפקקים, 6000 דברים שאתם חושבים עליהם במקביל, הדו''ח בעבודה שצריך להחזיר עד מחר, הסנדוויץ של הילדים בבוקר, קניות, חשבונות, שכר דירה וכו' ...


אתם כבר התרגלתם שהשכמות שלכם תמיד תפוסות ומתוחות ומדי פעם זה אפילו מגיע למצב של הגבלה בתנועת הצוואר? כל פעם שאתם מגיעים לעיסוי המטפל אומר לכם: ''וואוו תקשיב השכמות שלך זה אבנים''. אתם נהנים מהטיפול ומרגישים טוב יותר אחריו אבל מה לעשות למחרת זה חוזר ברגע שאתם חוזרים לשגרה.

וידע כי ישיבה ממושכת ועבודה מול מחשב שעות ארוכות יכולים לגרום ל:

- כאבי שרירים

- חוסר נוחות כרונית

- הגבלה בתווך תנועה

- כאבי ראש, מיגרנות

- הרדמות או נימול בידיים

- עצבנות וחוסר סבלנות

היום אני רוצה להראות לכם סט של חמישה תרגילים קצרים שאני נותן לרוב למטופלים שלי כדי שיבצעו אותם בין הטיפולים שלנו. את התרגילים תוכלו לעשות בבית או אפילו במשרד. מומלץ לבצע את התרגילים פעם או פעמיים ביום למשך ץקופה של שבועיים לפחות או בעת הצורך.


אם אתם רוצים להפטר מכאבי השכמות והצוואר אחת ולתמיד הקליקו כאן.


מטרת התרגילים:


1. לשחרר שרירים ולשכח כאבים.

2. להמנע מכאבים ותסמינים נוספים.

תרגיל 1: קירוב שכמות: בישיבה או בעמידה. גב ישר, לקרב את השכמות זו לזו ולהחזיק 10 שניות. חוזרים על התרגיל 4 פעמים.

תרגיל 2: הרמת כתפיים. בישיבה או בעמידה. מרימים את הכתפיים ומגלגלים אותם לאחור. בעדינות ובאיטיות. להקפיד על גב וצוואר ישרים. לבצע אצ הצרגיל למשך דקה.

תרגיל 3: הקשתת הגב - ראש לשמיים: בישיבה על כיסא, שאשר מתרחקים מעט מהמשענת כדי שיהיה מקום להקשתה. תופסים את הצוואר באזור העורף, מרימים את הראש לשמיים תוך כדי תמיכה עם הידיים. לאחר מכן מקמרים את הגב קדימה עד שנוצרת הקשתה עדינה ומתיחה בגב עליון וצוואר. להחזיק ל10 שניות ולחזור על התרגיל 3 פעמים.

תרגיל 4: מתיחה לטראלית. בישיבה ובמנח כמו בתרגיל הקודם. פונים עם כל פלגהגוף לתד ימין כדי למתוח את השרירים הלטראליים בצד שמאל ולאחר מכן לצד שני. להחזיק 15 שניות. 3 פעמים בכל צד.

תרגיל 5: מתיחת הראש לצדדים. מחפשים להגיע עם האוזן לכתפיים עד שמרגישים מתיחה של הצד הנגדי. מחזיקים 5 שניות ולוזרים על תרגיל 3 פעמים בכל צד.


אין לראות בתרגילים אלו או בהמלצות של המאמר תחליף ליעוץ רפואי.

9,321 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

תרגיל נשימה מצויין להורדת סטרס ומתחים

איך אפשר שלא להיות בלחץ בעידן שלנו? שעות ארוכות במשרד, שעות בפקקים, שכירות, הלוואות, משכנתא, ועד בית, המצב הביטחוני, הסנדביץ' של הילד בבוקר ועוד... מדי שנה יותר ויותר אנשים פונים לרפואה סינית כדי לטפל

bottom of page