top of page
  • Kevin Touitou

5 מתכונים קלים לארוחת בוקר בריאה


"בבוקר תואכל כמו מלך" - 4 מתכונים קלים לארוחת בוקר בריאה. לארוחת בוקר חשיבות רבה בבריאות האדם. היא מספקת את האנרגיה הנדרשת כדי להתחיל יום חדש לאחר לילה של שינה. לפי הרפואה הסינית לכל איבר שעת שיא שבה הוא פועל בצורה האפקטיבית ביותר. שעת השיא של מערכת העיכול הינה בן 7.00 ל 9.00 בבוקר, זאת אומרת שמע' העיכול יודעת לבצע את תהליך העיכול וספיגת המזון באופן מקסימאלי בשעות הבוקר.

לא רק הסינים חשבו ככה וכן הרמב''ם כותב: ''בבוקר תואכל כמו מלך, בצהריים כבן מלך, ובערב כאביון''. מבינים מדברי הרמב''ם שארוחת הבוקר הינה הארוחה החשובה ביותר ביום. בעידן המודרני, לאנשים אין זמן לאכול בצורה מסודרת, סטודנטים רבים עובדים במשמרות, החברה גורמת לנו לסטרס ולרוץ ממקום למקום, לבלות שעות רבות במשרד או בפקקים בנתיבי איילון ולכן המון אנשים מדלגים על ארוחת הבוקר, על הארוחה החשובה ביותר, במיוחד לפני יום עמוס ומתוח כל כך. אורח חיים כזה, לאורך זמן, יכול להתיש את האיברים הפנימיים ואת הצ'י ולגרום להפרעות במערכת העיכול, עייפות, חולשה, נפיחות לאחר הארוחה, ועוד. כדי למנוע זאת הכנתי עבורכם 4 מתכונים פשוטים כדי שלא יהיו לכם תירוצים לא לאכול יותר בבוקר.

1. קונג'י – דייסת אורז סינית. הקונג'י (Congee) הינה דייסת דגן דלילה או סמיכה, אשר מתבשלת על אש נמוכה בבישול ארוך. בסין היא לרוב עשויה מאורז. ניתן להשתמש בכל סוגי האורז לקונג'י. הבישול הארוך גורם לעיכול וספיגת הדייסה באופן קל ויעיל. לקונג'י איכות מחזקת ואפשר להוסיף למתכון הבסיסי צמחים נוספים לטיפול בפתולוגיות שונות. הקונג'י מתאים מאוד לתינוקות בשלב ה''טעימות'', לילדים, ולאנשים עם מערכת עיכול חלשה ולכל מי שרוצה להינות מדייסה חמה ומחזקת, מתאים במיוחד לימי החורף. (לתינוקות וילדים לא נשתמש באורז מלא אלא באורז לבן או דביק).

מתכון בסיסי: להוסיף לכוס אורז 6-8 כוסות מים לתוך סיר גדול, מביאים את המים לרתיחה וממשיכים לבשל על אש נמוכה כ2-5 שעות. ממתיקים בדבש או סילאן לתוך הקערה/צלחת. אפשר להוסיף לבישול תמרים, ג'ינג'ר, קינמון ועוד. מנה מאוד קלה להכנה שלא דורשת שום התעסקות, מניחים על האש ומכבים כשזה מוכן. אפשר להכין את הדייסה בערב ולחמם אותה מעט בבוקר ואפילו לקחת אותה איתנו לעבודה בכוס טרמית.


קונג'י וצאי הודי לבוקר חורפי. 2. דייסת שיבולת שועל.

1 כוס מים ו3 כפות שיבולת שועל עבה, כפית קינמון/ תמצית וניל, 2 תמרים/כף סילאן. להרתיח את המים על אש גבוה, להנמיך את האש ולהוסיף את השיבולת שועל, להמשיך לבשל כ10 דק. ניתן להוסיך תפוח או אגס חתוכים. כשהדיסה מקררת טיפה או לתוך הקערה אפשר להוסיך זרעי ציה, זרעי פשתן, שומשום שחור, שבבי קוקוס, שקדייה ועוד לפי הטעם. מתכון מהיר ופשוט, תענוג לימי החורף.

3. פרוסה עם אבוקדו ושומשום שחור.

למרוח על פרוסת לחם ממרח אבוקדו, לסחוט מעט לימון מעל ולפזר שומשום שחור. אלטרנטיבה טובה לימים שאין זמן להכין משהו אחר, מהיר, קל, זמין, מזין ולפחות אתם לא תצאו מהבית בלי לאוכל.

4. פרוסה עם טחינה וסילאן:

לערבב סילאן עם טחינה גולמית, לפי הטעם, למרוח בלחפ וזהו מוכן.

5. יוגורט עם גרנולה.

יוגורט עיזים, גרנולה, טחינה גולמית, כפית סילאן. פירות לפי הטעם, אפשר להוסיף זרעי ציה, זרעי פישתן, שביבי קוקוס ועוד. מהיר מאוד וקל להכנה. מתאים יותר לימים קייצים.

זה השלב שאתם מרימים גבה ושואלים איך בבלוג של על רפואה סינית ממליצים על יוגורט - מוצר חלב !?

- אני מאמין שבחיים יש הבדל בין הרצוי למצוי. יוגורט עיזים זה פעם בשבוע זה בסדר גמור ואם תשאלו אותי זה עדיף בהרבה מלצאת מהבית בלי לאכול.

- כמובן שיש אלטנטיבות יותר טובות אך מטרת הפוסט הספציפי הזה הוא לתת פיתרון לאנשים שלא יכולים להשקיע בארוחצ בוקר ומוצאים את עצמם יוצאים מהבית בלי לאכולץ

- היוגורט פחות מומלץ לסובלים מליחה, בעיות נשימה ועיכול. בתאבון,

שתפו את הפוסט כדי שעוד אנשים יהנו מארוחת בוקר בריאה. קווין.

1,332 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page