top of page
  • Kevin Touitou

ללכת בדרך האמצע

מחקרים מראים שקפה לא בריא, מחקרים מראים שקפה בריא. מחקרים מראים ששומן בריא, מחקרים מראים ששומן מזיק. מחקרים מראים שחלב לא בריא, מחקרים מראים שחלב בריא. 

מחקרים מראים שחמאה אסורה, מחקרים מראים שחמאה זה אחלה.

מחקרים מראים שטבעונות זה הכי ומחקרים מראים שבלי בשר זה לא עובד.

מעבר לנושא של איכות המחקר ובכלל עוד לפני הידיעה של מי בדיוק ציטט את המחקר - לעיתים אנשים מצטטים ''מחקרים'' שהם קראו בפייסבוק או במגזין כזה או אחר בלי לבדוק האם יש באמת מקור ל''מחקר'' הזה.

מה נכון ומה לא? זאת שאלה שאני, כאדם שעוסק במחקר ובטיפול, נשאל הרבה פעמים על ידי המטופלים שלי. ברפואה סינית יש לנו תשובה מדהימה לשאלה הזאת:

''מי הוא השואל?''  נכון, הכל בריא והכל גם מזיק, הכל תלוי למי. קודם כל בוא נראה מי אתה, נשאל שאלות, נערוך סדרה של בדיקות ונהבחן מי אתה השואל. מה שטוב לך לא בטוח טוב לי או אפילו לבן משפחה שלך.  דוגמה לכך: דגנים מלאים בריאים ומזינים במיוחד אבל לאנשים עם מערכת עיכול חלשה או ילדים קטנים הם אינם מומלצים בכלל.

דוגמה נוספת: מזון ותבלינים חריפים יכולים להיות מצוינים עבור אנשים מסוימים ומזיקים נורא לאנשים אחרים.

כדי לקבוע את המצב הבריאותי של המטופל המטפל ברפואה סינית מבצע הבחנה יסודית על ידי תשאול מקיף, הקשבה לדופק, אבחנת לשון, אבחנת פנים, אבחנת כף יד ועוד כלים רבים.                                          הרמב''ם גם הוא נותן לנו תשובה נפלאה לשאלה הזו:


"כל זמן שאדם מתעמל ויגע הרבה ואינו שבע ומעיו רפיין, אין חולי בא עליו וכוחו מתחזק, ואפילו אוכל המאכלות הרעים." (הלכות דעות, פרק ד').  

ברור שיש חלוקה גסה לדברים בריאים ודברים מזיקים, שלא תבינו אותי לא נכון. קולה זירו, אספרטיים - זה רעל, לא משנה למי, כנ''ל לגבי רשימה ארוכה של מוצרים שידועים כמסוכנים לבריאות.

למי שרוצה לקרוא עוד על הנושא כדאי לקרוא את הפוסט הבא: האם אתם באמת יודעים מה אתם אוכלים?


למי שרק עתה הגיע לבלוג ולאתר שמי קווין טויטו, נשוי ואב ל3 ילדים.

אני מטפל ברפואה סינית, מתמחה בטיפול בכאב ובטיפול בילדים ותינוקות.

מעבר לעבודתי כמרצה וכמטפל אני משתדל להפיץ תוכן מעניין בנושאי בריאות ורפואה סינית ברשת.

מה שבריא לי לא בטוח בריא לך

אהבתם? שתפו :) בריאות לכולם.

12 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page