top of page
  • Kevin Touitou

במבה בוסט למערכת החיסון?

היי חברים וברוכים הבאים לפינה חדשה בבלוג שתעסוק, בעזרת ה', בנושא שיקר מאוד לליבי: #אלרגיות

ובעיקר אלרגיות אצל תינוקות וילדים.

נתחיל היום עם פוסט קליל ונדבר על החטיף האהוב ביותר עלינו בישראל - במבה.


איך אפשר לפתוח את האביב שאמנם התחיל די מזמן אך רק היום הראה סימנים ראשונים של שמש וחום, בלי לדבר על אלרגיות?

הרפואה הסינית מקשרת בין עונות השנה למערכות השונות של הגוף שלנו. האביב קשור לאנרגית הכבד ואנרגית הכבד קשורה להתמודדות של הגוף שלנו עם אלרגיות.

על הקשרים בין האביב לכבד ולאלרגיות נדבר בפוסט אחר. היום רק רציתי לספר לכם על הקשר בין במבה, חיות מחמד ומגורים באזור כפרי.

מה הקשר תשאלו אותי?


- מסתבר שחשיפה לבמבה בגיל צעיר מהווה גורם מגן מפני רגישות ואלרגיות לבוטנים. כלומר, לילדים שטעמו במבה בגיל צעיר יש הרבה פחות סיכויים לפתח רגישות לבוטנים. אני זוכר את הרגע שהילדה הראשונה שלי, היום עוד מעט בת חמש, קיבלה מאבא שלי טעימה של במבה. נלחצתי וגם כעסתי, ככה זה עם הילד הראשון, לחוצים מכל דבר וחושבים שאנחנו יודעים יותר טוב ממי שגידל אותנו. אז מסתבר שיכול להיות שאבא שלי בעצם חסך מהבת הבכורה שלי אפשרות להיות אלרגית לבוטנים.

נמחד לא?


- כמו כן, ילדים שחיים וגדלים עם חיות מחמד וילדים שמתגוררים באזור כפרי וגם ילדים שחיים בשפחת מרובת ילדים - כל אלו מהווים עבורם הגנה מפני אלרגיות למינהם.

בעצם החשיפה לאלרגנים - דברים שעלולים לגרום לארלרגיה כגון שיער של חיות, אבק וכו' - בגיל צעיר מגנה מפני הסיכוי לסבול מאלרגיות.

חוק ה''שלוש שניות'' הבינלאומי שלנו, מכירים? גם הוא תורם לבריאותינו ויכול לחסוך סיבוכים של אלרגיות.


חשיפה בגיל צעיר לבמבה, חיות מחמד בבית, משפחת מרובת ילדים ומגורים באזור כפרי - מגינים מפני אלרגיות.

בקיצור, מה שאני מנסה להגיד בפוסט הקצר של היום הוא שלגדל ילדים בתוך בועה סטרילית זה ממש לא להיט. להיפך, החשיפה לחומרים אלרגנים עלולה לאמן את מערכת החיסון ולגרום לה להתחזק. כמו צבא שכבר פגש את האויב ופיתח נגדו אסטרטגיה והגנה.

אני כמובן לא מעודד צריכה מוגברת של חטיפים, כמות המלח בחטיפים יכולה להיות גדולה מאוד. בנוסף, בוטנים ידועים ברפואה סינית כמיצרי ליחה ונחשבים למאוד קשים לעיכול.

מעבר לזה גם בגיל צעיר תיתכן תגובה אלרגית לבוטנים. כך שאין לקחת את הדברים האלו כהמלצה גורפת ויש להתייעץ עם רופא הילדים שלכם.

מה שמעניי יותר הוא לחקור ולנסות להבין למה מתוך 10 ילדים שטעמו במבה בגיל צעיר יהיה אחוז מסוים של ילדים שעדיין יסבלו מרגישות לבוטנים. לרפואה הסינית, כרפואה הוליסטית ואינדיבידואלית, יש הרבה תשובות בנושא. הסוד הוא לחפש את שורש הבעייה ואת חוסר האיזון בין המערכות השונות אצל הילד.


מקווה שנהנתם, אתם יותר ממוזמנים לשתף את המאמר עם הורים אחרים.

למי שרק עתה הגיע לבלוג ולאתר שמי קווין טויטו, נשוי ואב ל3 ילדים.

אני מטפל ברפואה סינית, מתמחה בטיפול בכאב ובטיפול בילדים ותינוקות.

מעבר לעבודתי כמרצה וכמטפל אני משתדל להפיץ תוכן מעניין בנושאי בריאות ורפואה סינית ברשת.

תודה שקראתם. בריאות לכולם,

קווין.



במבה ואלרגיות לבוטנים

109 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page